Andy'nin yeni konferansına şöyle bir baktım ama çok da yeni bir şey fark etmedim ben.
Temelde aynı şeylerden bahsediyor ve işte PS5 AMD işlemcilerinde olan XOM yani
execute only memory özelliğinden kaynaklı userland ve kernel bölümlerinde çalışmanın
zorluğundan bahsediyor yani doğrudan HV-hyper visor hakkında bir şey demiyor.
Önceki gibi kernele ulaşmanın (debug settings) kendi BD-J yöntemini anlatıyor ve
ayrıca diğer geliştiriciler tarafından webkit ile kernele ulaşmada yapıldı diye kısaca bahsediyor
ama sonuç olarak gerçek tam kırılma hakkında bir şey yok yada programsal anlatım
yaptığı yerlerde ben fark edememişimdir. Önemli bir şey varsa zaten twitter da duyarız.
Aşağıdaki tabloda
Diskli konsollarda örneğin PS5 'lerde
Bluray disk metodu ile kernel yani debug settings'e ulaşmada bu metodun
%100 güvenilir yani kernel panic çökme sorunu olmayacak şekilde kırma yapılabileceği vurgulanmış
ve bu metodun PS4 9.04 dahil ve altında ayrıca PS5 4.51 dahil ve altında destekli olduğunu belirtmiş.
(yani hackerlar bu metodu PS4 9.04 sürümünü kırmak için kullanabilirler ama daha üstünde örnek 9.50 ve üstünde kullanamazlar
yani PS4 kırması bekleyenler için bunu belirtiyorum 9.04 kırılsa bile çok bir şey katmayacaktır ama tabi bu sürümleri bile bekleyenler
olduğunu da biliyorum kısaca PS4 için 9.50 ve üstü sürümlerde yeni bir açık bulunması gerekiyor yani mevcut eldekiler bir işe yaramıyor.)
Yani PS4 9.50 ve üstü ayrıca PS5 5.00 ve üstü sürümlerde bu açık kapatılmış oluyor. Yani bunlar desteklenmiyor.
Yada
IPv6 yani
webkit metodu ile diskli yada disksiz konsollarda kernel yani debug settings'e ulaşmada bu metodun
PS4 konsollarda 7.02 dahil ve altında ayrıca PS5 4.51 dahil ve altında destekli olduğunu belirtmiş.
Yani PS4 7.50 ve üstü ayrıca PS5 5.00 ve üstü sürümlerde bu açık kapatılmış oluyor. Yani bunlar desteklenmiyor.
Bildiğiniz gibi bir tek 9.00 sürümler USB exfat bug ile kırılmıştır yani bunlardan farklı bir kırma metodu ile kırılmıştır.
Ekli dosyayı görüntüle 8939